شما اینجا هستید:   خانه

دوره مدیریت کسب و کارMBA(استراتژی)


دسته    :    آموزش MBA و DBA مدیریتی
شرح

مدیریت ارشد کسب وکار


مدیریت ارشد کسب و کار ( MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration) ) کارشناسی ارشد در رشته ی مدیریت کسب وکار می باشد . این رشته برای اولین بار در آمریکا ، قرن نوزدهم بوجود آمد که حاصل صنعتی شدن تجارت در آمریکا بود .
برنامه ریزی رشته های مدیریت کسب و کار به نحویست که دانشجویان را با کلیه ی ابعاد مختلف مدیریت کسب و کارمانند بازاریابی ، حسابداری ، منابع انسانی ، تبلیغات ، مدیریت عملکرد و برنامه ریزی راهبردی آشنا کنند . 
اکثر دانشجویان این رشته یک گرایش تخصصی را در این زمینه انتخاب و مطالعه می کنند . و حدودا یک سوم از دروس تخصصی خود را در این گرایش انتخاب می کنند  . به عنوان مثال دانشجویانی که گرایش بازاریابی را برگزیدند دوره های انتخابی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی بین الملل را می گذرانند . 
مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration ) یاMBA  منبع اطلاعات مهمی شامل دانش و تکنیک های جدید و کاربردی می باشد که جهت حل مسایل و مشکلات مدیریتی از آنها استفاده می شود و دیدی فراتر و تخصصی تر به فرد می بخشد . 

مدیریت وکسب وکار 

مدیریت کسب و کار mba یک فرآیند سازمان دهی گسترده ی موثر است که به منظور دستیابی به اهدافی خاص انجام می گیرد . مدیریت کسب و کار ، اعمال فرایند سازمان دهی در یک سازمان ، موسسه و یا شرکتی خاص می باشد . مدیر کسب و کار سطح گسترده ای از وظایف و مسئولیت ها را بر عهده دارد که در راستای اهداف سازمان انجام می گیرد . 
اما یک مدیر در هر سازمان و یا موسسه ای که باشد ، عملکرد کلی و یکسانی در مسئولیت های مدیریتی دارد .مسئولیت های مدیریتی عبارتند از :
طرح برنامه و ارایه ی آن ، سازماندهی ، بکارگیری منابع انسانی ، کنترل امور ، بودجه بندی ، زمان بندی و برنامه ریزی و جهت دهی امور می باشد . 

مدیریت کسب و کار مسئولیت برنامه ریزی و آماده سازی بستر سازمانی مناسب به منظور اهدافی خاص را بر عهده دارد که شامل مواردی از جمله تامین بودجه ، تحقیق شرایط بازار و ارایه ی استراتژی می باشد . 

سازماندهی یکی دیگر از مسئولیت هاییست که یک مدیر بر عهده دارد . هنگامی که اهداف و وظایف سازمانی مشخص شدند ، مدیر یک کسب و کار بعد از تحقیق و تشخیص صلاحیت و استعداد افراد ، ابزارهای رسیدن به هدف را تامین کرده و به تقسیم وظایف سازمانی می پردازد . در این مرحله گاها امکان دارد مشاغل جدید ویا توسعه ی منابع انسانی را در بر گیرد . هدف اصلی ایجاد بستری مناسب برای بهره وری بیشتر و موثر است . یک مدیر با تجربه مواردی چون اخلاق حرفه ای ، تنوع ، سیاست کاری و دیگر پارامتر های مورد نیاز در هر مجموعه ی کاری را رعایت می کند . 
تعیین و بکار گیری منابع انسانی مناسب جهت مسئولیت های سازمانی ، قسمت مهمی از وظایف مدیر می باشد . تشخیص و تعیین مشاغل لازم ، تعریف مسئو لیتهای سازمانی و ارایه آن و آماده سازی بستر مناسب جهت دستیابی به اهداف مورد نظر یکی دیگر از جنبه های مدیریت می باشد . 
 
یکی دیگر از وظایف حیطه ی مدیریت ، جهت دهی وظایف به سمت ایجاد تعادل بین کارکنان مورد نیاز و بهره وری اقتصادیست . یک مدیر با تجربه ، کارکنان را در شرایط روحی بالا نگه می دارد و آنها را جهت دستیابی به اهداف مشترک سازمان حمایت می کند .  
کنترل کسب وکار یکی دیگر از وظایف مدیریت می باشد که شامل ارزیابی کیفی تمام بخش هی سازمانی می باشد . کنترل امور شامل مواردی چون کنترل بودجه و هزینه ها  ، ارزیابی عملکرد و انجام به موقع وظایف می باشد .
 بودجه بندی و کنترل هزینه ها یکی دیگر از موارد مدیریتی مهم می باشد که تخصیص و تعیین بودجه برای هر پروژه ی کاری را شامل می شود . 


اهداف اصلی دوره های مدیریت ارشد کسب و کار عبارتست از :  
آموزش و پرورش افراد متخصص در کلیه ی امور مدیریتی

اداره و مدیریت موثر و الهام بخش سازمان یا یکی از زیر مجموعه ها 
ایجاد دگرگونی و تحول مثبت در بخش های سازمانی 
برنامه ریزی ، راهبری و هدایت سازمان به طور موثر بعد از کسب تجارب علمی

جهت اطلاعات بیشتر از دوره ها و ثبت نام میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید

  • 024-33466877
  • 024-33455453
  • 024-33478223
  • 09192410484

اساتید مجتمع نخبگان زنجان