شما اینجا هستید:   خانه

دوره مدیریت کسب و کارMBA(استراتژی)


دسته    :    آموزش MBA و DBA مدیریتی
شرح

مدیریت ارشد کسب وکار


مدیریت ارشد کسب و کار ( MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration) ) کارشناسی ارشد در رشته ی مدیریت کسب وکار می باشد . این رشته برای اولین بار در آمریکا ، قرن نوزدهم بوجود آمد که حاصل صنعتی شدن تجارت در آمریکا بود .
برنامه ریزی رشته های مدیریت کسب و کار به نحویست که دانشجویان را با کلیه ی ابعاد مختلف مدیریت کسب و کارمانند بازاریابی ، حسابداری ، منابع انسانی ، تبلیغات ، مدیریت عملکرد و برنامه ریزی راهبردی آشنا کنند . 
اکثر دانشجویان این رشته یک گرایش تخصصی را در این زمینه انتخاب و مطالعه می کنند . و حدودا یک سوم از دروس تخصصی خود را در این گرایش انتخاب می کنند  . به عنوان مثال دانشجویانی که گرایش بازاریابی را برگزیدند دوره های انتخابی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی بین الملل را می گذرانند . 
مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration ) یاMBA  منبع اطلاعات مهمی شامل دانش و تکنیک های جدید و کاربردی می باشد که جهت حل مسایل و مشکلات مدیریتی از آنها استفاده می شود و دیدی فراتر و تخصصی تر به فرد می بخشد . 

مدیریت وکسب وکار 

مدیریت کسب و کار mba یک فرآیند سازمان دهی گسترده ی موثر است که به منظور دستیابی به اهدافی خاص انجام می گیرد . مدیریت کسب و کار ، اعمال فرایند سازمان دهی در یک سازمان ، موسسه و یا شرکتی خاص می باشد . مدیر کسب و کار سطح گسترده ای از وظایف و مسئولیت ها را بر عهده دارد که در راستای اهداف سازمان انجام می گیرد . 
اما یک مدیر در هر سازمان و یا موسسه ای که باشد ، عملکرد کلی و یکسانی در مسئولیت های مدیریتی دارد .مسئولیت های مدیریتی عبارتند از :
طرح برنامه و ارایه ی آن ، سازماندهی ، بکارگیری منابع انسانی ، کنترل امور ، بودجه بندی ، زمان بندی و برنامه ریزی و جهت دهی امور می باشد . 

مدیریت کسب و کار مسئولیت برنامه ریزی و آماده سازی بستر سازمانی مناسب به منظور اهدافی خاص را بر عهده دارد که شامل مواردی از جمله تامین بودجه ، تحقیق شرایط بازار و ارایه ی استراتژی می باشد . 

سازماندهی یکی دیگر از مسئولیت هاییست که یک مدیر بر عهده دارد . هنگامی که اهداف و وظایف سازمانی مشخص شدند ، مدیر یک کسب و کار بعد از تحقیق و تشخیص صلاحیت و استعداد افراد ، ابزارهای رسیدن به هدف را تامین کرده و به تقسیم وظایف سازمانی می پردازد . در این مرحله گاها امکان دارد مشاغل جدید ویا توسعه ی منابع انسانی را در بر گیرد . هدف اصلی ایجاد بستری مناسب برای بهره وری بیشتر و موثر است . یک مدیر با تجربه مواردی چون اخلاق حرفه ای ، تنوع ، سیاست کاری و دیگر پارامتر های مورد نیاز در هر مجموعه ی کاری را رعایت می کند . 
تعیین و بکار گیری منابع انسانی مناسب جهت مسئولیت های سازمانی ، قسمت مهمی از وظایف مدیر می باشد . تشخیص و تعیین مشاغل لازم ، تعریف مسئو لیتهای سازمانی و ارایه آن و آماده سازی بستر مناسب جهت دستیابی به اهداف مورد نظر یکی دیگر از جنبه های مدیریت می باشد . 
 
یکی دیگر از وظایف حیطه ی مدیریت ، جهت دهی وظایف به سمت ایجاد تعادل بین کارکنان مورد نیاز و بهره وری اقتصادیست . یک مدیر با تجربه ، کارکنان را در شرایط روحی بالا نگه می دارد و آنها را جهت دستیابی به اهداف مشترک سازمان حمایت می کند .  
کنترل کسب وکار یکی دیگر از وظایف مدیریت می باشد که شامل ارزیابی کیفی تمام بخش هی سازمانی می باشد . کنترل امور شامل مواردی چون کنترل بودجه و هزینه ها  ، ارزیابی عملکرد و انجام به موقع وظایف می باشد .
 بودجه بندی و کنترل هزینه ها یکی دیگر از موارد مدیریتی مهم می باشد که تخصیص و تعیین بودجه برای هر پروژه ی کاری را شامل می شود . 


اهداف اصلی دوره های مدیریت ارشد کسب و کار عبارتست از :  
آموزش و پرورش افراد متخصص در کلیه ی امور مدیریتی

اداره و مدیریت موثر و الهام بخش سازمان یا یکی از زیر مجموعه ها 
ایجاد دگرگونی و تحول مثبت در بخش های سازمانی 
برنامه ریزی ، راهبری و هدایت سازمان به طور موثر بعد از کسب تجارب علمی

جهت اطلاعات بیشتر از دوره ها و ثبت نام میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید

  • 024-33466877
  • 024-33455453
  • 024-33478223
  • 09192410484

وب سایت مجتمع نخبگان زنجان در حال بروز رسانی می باشد

با عرض پوزش
هم‌اکنون سایت مجتمع نخبگان زنجان درحال به‌روزرسانی است.
لطفاً دقایقی دیگر مراجعه نمایید.
با تشکر

اساتید مجتمع نخبگان زنجان