شما اینجا هستید:   خانه

دستیاری اجرایی امور حقوقی


دسته    :    آموزش حقوقی وجزایی
شرح

دستیاری اجرایی امور حقوقی

دستیار اجرایی امور حقوقی : کمک به وکلا با تحقیق روی سوابق کیفری، بررسی حقایق، یا تهیه اسناد و مدارک حقوقی. اجرای تحقیق برای پشتیبانی از یک محاکمه حقوقی برای تنظیم دفاعیه، یا اجرای حکم قانون.

وظایف دستیار اجرایی امور حقوقی

·        آماده کردن اسناد قانونی شامل حکم‌ها، اظهارات، قضاوت‌ها، درخواست‌ها، قراردادها و اظهاریه‌های نهایی اموال غیرمنقول

·        آماده کردن شهادت‌نامه‌ها و سایر مدارک، بایگانی و نگهداری پرونده ها 

·        تحلیل اطلاعات تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( حکم ها، تصمیم گیری ها، آیین نامه ها و اسناد حقوقی)

·        رسیدگی به حقایق و پرونده‌های قانونی برای تعیین علل حادثه و آماده کردن پرونده

·        خواندن شهود برای شهادت در دادگاه

·        هدایت و هماهنگی فعالیت‌های دادگاه شامل توزیع و تحویل احضارنامه (احضاریه‌ها)

·        حکمیت بین طرف‌های دعوا و کمک به عقد قراردادهای مربوط به اموال غیرمنقول

·        نگهداری و نظارت بر پرونده‌های حقوقی برای اطمینان از به روز بودن مجموعه‌ قوانین

·        مطلع کردن و فهرست کردن دارایی حقیقی و مشخص برای برنامه‌ریزی اموال و مایملک

مهارت‌های دستیار اجرایی امور حقوقی

·        یادگیری فعال

·        شنیدن فعال

·        هماهنگی: هماهنگ کردن فعالیت خود با دیگران.

·        تفکر انتقادی

·        قضاوت و تصمیم‌گیری

·        بررسی و بازبینی

·        فهم و درک مطلب نوشته شده

·        صحبت کردن: گفت‌وگو با دیگران برای تبادل موثر اطلاعات. 

·        مدیریت زمان

·        نوشتن: برقراری ارتباط نوشتاری با دیگران برای برآورده شدن نیازهای آن‌ها

فعالیت‌های کاری دستیار اجرایی امور حقوقی

·        ارتباط با افراد خارج از سازمان

·        برقراری ارتباط با روسا، همکاران و زیردستان

·        فایل‌بندی و ذخیره اطلاعات

·        برقراری و حفظ ارتباطات فردی

·        کسب اطلاعات

·        کار با کامپیوتر

·        برنامه‌نویسی، وارد کردن داده یا پردازش اطلاعات.

·       تصمیم‌گیری و حل مشکلات

·        سازمان دهی، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها

·        پردازش اطلاعات

اساتید مجتمع نخبگان زنجان