آدرس صفحات
آموزش بازاریابی فضای مجازی
دسته : آموزش اشتغال
بازاریابی مستقیم در رابطه با کسب و کارهای تولید کالا یا خدمت و سازمانهای غیرانتفاعی اعمال میشود. در هیچ کدام از این موقعیتها هیچ گونه واسطهای وجود نخواهد داشت. بازاریابی مستقیم در واقع ارتباطات تعاملی با استفاده کننده محصول را شرح میدهد.
بازاریابی مستقیم چیست؟
بازاریابی مستقیم یا Direct Marketing نوعی از تبلیغات اس که کسبوکارها و سازمانها میتوانند با استفاده از انواع گوناگونی از رسانهها (تماس تلفنی، ایمیل، پیامک، آگهی چاپی کوچک، بروشورها و تبلیغات هدفمند آنلاین) به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که بازاریابی، شکل تهاجمی از بازاریابی است، میتواند باعث رشد پایگاه مشتریان( Customer Base) شود، اما نیازمند طرحریزی و پیادهسازی دقیق و محتاطانه است.
تفاوت بازاریابی مستقیم با بازاریابی انبوه
بازاریابی مستقیم با بازاریابی انبوه متفاوت است و موثرترین بازاریابی مستقیم زمانی اتفاق میافتد که یک ارتباط واضح و شفاف برای رسیدن به بازار هدف در دسترس باشد. سازمانها ممکن است برای ارتباط با مشتری یا تحویل محصول به وی، روشهای مختلفی را برای بازاریابی مستقیم استفاده کنند که میتواند شامل نیروی فروش مستقیم، کاتالوگها، وبسایتها، ایمیل، سمینارها و سایر تکنیکهای فروش و ارتباطات مستقیم و بدون واسطه برای فروش محصول به مصرف کننده نهایی باشد. برخی از انواع بازاریابی مستقیم به خصوص با ورود بازاریابی در حوزه اینترنت، رشد چشم گیری داشتهاند. شواهد نشان میدهد کاربرد سایر انواع بازاریابی مستقیم به شدت دارای روند نزولی بوده است، چرا که به عنوان مثال پاسخ به نامههای مستقیم امروزه اغلب کمتر از ۱ درصد است که نسبت به گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.
آیا در حال نوشتن یک برنامه بازاریابی برای سازمان خود هستید؟
میتوانید از ایدههای کاربردی و مدلهای مناسب تعدادی از برنامههای موفق بازاریابی سازمانهای مختلف بهره ببرید