شما اینجا هستید:   خانه

مدیریت توریستی


دسته    :    آموزش جهانگردی
شرح

درباره دوره:

گردشگری از دیرباز در ایران رونق داشته و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، آمد و شد خاورشناسان، وجود کاروانسراها، چاپارخانه‌های قدیمی و راه‌های ارتباطی گسترده دلیل این مدعاست. در دوره‌های متفاوت و در حکومت‌های مختلف از جمله هخامنشیان، سلوکیان و … به این مسئله بر اساس شرایط گوناگون توجه شده است.

در زمان صفويه یکی از درخشان‌ترين دوران سیاحت در ایران رقم خورد که مهمترين عوامل آن توسعه، افزایش امنیت، راه‌های ارتباطی مناسب و تاسیسات متعددی بوده که در این دوره در ایران ایجاد شده است. در سال۱۳۱۴ شمسی برای اولین‌بار در وزارت داخله(کشور) اداره‌ای به نام «اداره جلب سیاحان خارجی و تبلیغات» تاسیس شد و انجام امور مربوط به جهانگردی کشور بر عهده آن اداره محول شد و در این دوره با یافته‌های نوين مدیريت جهانگردی، به عنوان یک مقوله علمی مستقل آشنا خواهند شد.

گردشگری شامل بسیاری از فعالیت ها است که مجموعا یکی از سریعترین صنعت های در حال رشد بین المللی را تشکیل می دهند و شامل برنامه ریزی و جنبه های سیاستی گردشگری بین المللی، داخلی و منطقه ای و نیز آموزش مدیریت خاص است. آیا می خواهید در مورد یک صنعت که پویا، سرگرم کننده، در حال توسعه است و از 347،000،000 شغل در سراسر جهان پشتیبانی می کند آموزش ببینید ؟ با در نظر گرفتن این دوره آموزشی ، شما در مقیاس جهانی از صنعت گردشگری و مسافرت پر رونق  کسب تخصص خواهید کرد که پیش بینی می شود طی 10 سال آینده 11 تریلیون دلار تولید کند.

این موقعیتی عالی برای تجربه در زمینه صنعت گردشگری است که زندگی مدرن امروز را تحت تاثیر قرار داده است . صنعت گردشگری می تواند تاثیر چشمگیری دررفاه و رشد کشورها داشته باشد . خصوصا برای  کشورهایی که از جاذبه های  گردشگری بالقوه  و خاص برخوردار هستند . لذا این  کشورها  با استفاده از برنامه های راهبردی و ترکیب آنها با صنعت گردشگری به رونق اقتصادی  این صنعت کمک  می کنند . کشور ما ایران ، جز کشورهای خاص دیدنی و دارای مناطق گردشگری بکر و جالب می باشد که بااعمال  مدیریت گردشگری و برنامه ریزیهای دقیق می تواند به توسعه صنعت گردشگری دست یابد .

فصل اول - مفاهیم و اصول مدیریت جهانگردی

  • انواع جهانگردی
  • اركان صنعت جهانگردی

فصل دوم - جغرافیای جهانگردی

  • حدود قلمرو جغرافياى توريستى
  • عوامل محیطی و جغرافیایی توریستی
  • آشنایی با جغرافیای ایران
  • نقشه خوانی و آشنایی با نقشه

فصل سوم - عناصر گردشگری و جهانگردی

  • حمل و نقل
  • اقامتگاه‌ها
  • تعریف واحدهای اقامتی
  • غذا و رستوران
  • تسهیلات واسطه ای
  • جاذبه ها

فصل چهارم - سازمان های بین المللی

  • سازمان های بین المللی
  • سازمان جهانی جهانگردی
  • شورای جهانی سفر و جهانگردی
  • سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری

فصل پنجم - قوانین و مقررات صنعت جهانگردی و گردشگری

  • قوانين مرتبط با جهانگردى
  • قانون توسعه صنعت ايرانگردي و جهانگردي مصوب

فصل ششم - برنامه ریزی توسعه جهانگردی

  • دیدگاه توسعه پایدار
  • گردشگری پایدار
  • گروههای نقش آفرین در توسعه پایدار گردشگری
  • کدهای اخلاقی گردشگری جهت دستیابی به توسعه گردشگری
  • کدهای جهانی اخلاق برای گردشگری
  • روندهای پیش روی گردشگری
  • متغییرهای بیرونی تأثیرگذار بر آینده صنعت گردشگری
  • متغییرهای درونی تأثیرگذار بر صنعت گردشگری
  • گزارش سازمان جهانی گردشگری در سال
  • رتبه بندی کشورها براساس درآمد اکتسابی
  • رتبه بندی کشورها براساس تعداد گردشگران ورودی

فصل هفتم - اقتصاد جهانگردی

  • وضعیت اقتصادی
  • سرمایه گذاری در بخش سفر و جهانگردی
  • نقش و اهميت صنعت گردشگري در توليد و اشتغال كشورها
  • تأثیر مستقیم توریسم بین المللی بر اشتغال و درآمد ملی

فصل هشتم - فرهنگ و جهانگردی

  • مردم شناسی فرهنگی
  • قلمرو انسان شناسی
  • فرهنگ
  • آثار گردشگری بر فرهنگ اجتماعی
  • گردشگری، آثار مثبت و منفی آن

اساتید مجتمع نخبگان زنجان