شما اینجا هستید:   خانه

مدیریت جبران خدمات


دسته    :    آموزش مدیریت مالی
شرح

اهداف اصلی در طراحی نظام جبران خدمات

  • برقراری عدالت درونی و بیرونی 
  • جذب، حفظ و توسعه استعدادهای سازمانی
  • حفظ و توسعه رفتار و عملکرد مطلوب

صرف پرداخت نقدی یا غیرنقدی منجر به انگیزش کارکنان نخواهد شد، پرداخت با شرایط عادلانه و متناسب است که بیشترین اثرگذاری را در روحیه مشارکتی و انگیزشی کارکنان دارد. اغلب مدیران سازمانها با اینکه پرداختهای زیادی به پرسنال انجام می دهند اما در عمل نمی توانند انگیزش پرسنل را تغییر دهند. یکی از مهمترین موارد همین عدم رعایت عدالت درونی و بیرونی است. یعنی هم رعایت در پرداخت با افراد همتراز داخل سازمان و هم رعایت عدالت در پرداخت در مقایسه با افراد همتراز در بیرون سازمان، باید عدالات برقرار شده باشد.

اساتید مجتمع نخبگان زنجان