شما اینجا هستید:   خانه

مدیریت مالی و مدیریت کاهش هزینه ها


دسته    :    آموزش مدیریت مالی
شرح

مدیریت هزینه در یك بیان ساده عبارت است از به كارگیری مطلوب و توام با كارآیی منابع سازمان در جهت ارزش آفرینی برای مشتریان. این تعریف بر این نكته محوری تاكید دارد كه سودآوری و رشد بنگاه از طریق خلق ارزش برای مشتریان تحقق می یابد. منشا ثروت زایی بنگاه های اقتصادی و سازمان ها مشتریان هستند و تنها مشتریان رضایتمند و خشنود وفادار می مانند و به صورت پایدار به ایجاد ثروت در سازمان ها ادامه می دهند. رضایتمندی مشتریان نیز به آن بستگی دارد كه ما تا چه میزان در مقایسه با رقبا محصول و خدمات ارزشمند و دارای كیفیت را با قیمت مناسب و در زمان مناسب به آنان عرضه می كنیم.«مدیریت هزینه» مفهومی است كه به میزان زیادی تحقق هدف فوق را برآورده می سازد. مدیریت هزینه فلسفه بهبود است زیرا می كوشد راه های مناسب برای تصمیم گیری هایی كه متضمن ارزش آفرینی برای مشتریان، همراه با مدیریت مالی و کاهش هزینه ها را بیابد.

 

اساتید مجتمع نخبگان زنجان