شما اینجا هستید:   خانه

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی کشور

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی کشور

 برای مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی کشور باید بدانید که دانشگاه و آموزشگاه های خصوصی هر دو سازمان‌هایی می باشند که برای آموزش مهارت و دانش به دانشجویان فعالیت می کنند. تا اینکه دانشجویان افراد مفیدی برای جامعه شوند.
 دانشگاه چیست؟

عبارت دانشگاه به مرکز آموزشی بزرگی گفته خواهد شد که آموزش‌های مقطع سوم (مقطع دانشگاهی) را ارائه دهند. متقاضیان دانشگاه ها دانشجویانی می باشند که قصد کسب تخصص در یک زمینه خاص را دارند. این زمینه‌ها بسیار وسیع می باشند و از پرستاری تا مهندسی و تجارت را شامل خواهد شد.
دانشگاه‌ها مقاطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی را ارائه خواهند داد. با توجه به امکانات و رشته‌های ارائه‌شده دانشگاه‌ها بزرگترین مراکز آموزشی در کشورها می باشند.

 آموزشگاه‌های خصوصی چیست؟و مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی!

آموزشگاه‌های خصوصی یا موسسه آموزشی‌، یک مرکز آموزشی می باشد که توسط دولت یا اشخاص جامعه تشکیل بنا شده اند. موسسات یک مهارت خاص را به دانشپذیران آموزش خواهند داد. با این کار بعضی از چالش‌های موجود در جامعه را می‌توانیم مدیریت نمائیم.

موسسات در اکثر مواقع بر یک مهارت بسیار خاص تمرکز خواهند داشت که این مهارت‌ها گونه‌های متنوعی دارند. به طور مثال کشاورزی، هنر، تکنولوژی و غیره. لازم به ذکر است که  مجتمع نخبگان زنجان همواره به عنوان اولین دانشگاه در دنیا انتخاب می‌شود اما در واقع یک آموزشگاه‌ خصوصی می باشد.

 تفاوت بین رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه و آموزشگاه‌های خصوصی

یکی از مهم ترین اختلافات بین آموزشگاه‌های خصوصی و دانشگاه نوع دوره‌های آموزشی است که ئر این دو مرکز آموزشی ارائه‌خواهد شد. دانشگاه دوره‌های لیسانس و تحصیلات تکمیلی را ارائه خواهند داد. دانشگاه‌ها متخصص ارائه بالاترین نوع دوره‌های آموزشی می باشند.
اما یک آموزشگاه خصوصی به کارآموزان یک مهارت یا حرفه را آموزش خواهد داد. با این کار کارآموزان قادر خواهند بود تا یک وظیفه خاص را بخوبی انجام دهند. مدارکی که ارائه‌ خواهد شد در موسسات در بالاترین درجه است نظیر گواهینامه یا دیپلم 

مقایسه دانشگاه با آموزشگاه‌های خصوصی و سطح تخصص در هر یک از ان ها

تخصص گرایی در موسسات بسیار بالا می باشد در حالیکه موسسات فقط در یک زمینه خاص آموزش ارائه خواهد داد. موسسات مرتبط با تکنولوژی تنها در همین زمینه آموزش ارائه خواهند داد. ضمن اینکه خود زمینه تکنولوژی بسیار گسترده می باشد و باز هم تخصصی‌تر خواهد شد به طور مثال موسسات رباتیک تنها در همین زمینه آموزش خواهند داد. به همین خاطر است که نوع مهارت معمولا در پایان اسم موسسات مشاهده خواهد شد.
دانشگاه‌ها کمتر تخصصی عمل می نمایند و در اکثر دوره‌های متفاوتی که به دانشجویان ارائه خواهند داد. در دانشگاه‌ها این دانشکده‌ها می باشند که دوره‌های تخصصی‌تر ارائه خواهند داد.

 
 خودمختاری و استقلال در آموزشگاه های خصوصی و دانشگاه

دانشگاه‌ها موسسات آموزشی بزرگی می باشند که زیرشاخه آزاد دولت به حساب خواهند آمد. به همین خاطر در مدیریت و تصمیم‌گیری مستقل عمل خواهند کرد. دانشگاه‌ها با استفاده از یک شورای قانونی در داخل دانشگاه اداره خواهند شد.
از طرف دیگر، موسسات در تصمیم‌گیری و مدیریت استقلال نخواهند داشت. دولت به طور غیر مستقیم و از طریق وزارت آموزش فعالیت‌های موسسات را کنترل خواهند کرد. دولت این کار را از طریق هیئت مدیره انجام خواهد داد .
بهتر است بدانید که بعضی از موسسات فنی و حرفه‌ای دارای اختیار تام می باشند به خصوص موسسات بزرگ دارای اختیار نام می باشند.

 تفاوت سطح مدرک اساتید در آموزشگاه های خصوصصی و دانشگاه ها

اساتید و اساتید راهنما در دانشگاه‌ها باید دارای مدارک حرفه‌ای باشند. زمینه تحصیلی آن‌ها هم همان زمینه‌ای می باشد که در آن فعالیت می‌ نمایند. به همین خاطر بیشتر اساتید در دانشگاه‌ها پورفسور و دکتر می باشند.
البته برای آموزش در یک آموزشگاه‌های خصوصی داشتن مدرک تحصیلی الزامی خواهد بود اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد هم کفایت خواهد کرد.

 


Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

  

اساتید مجتمع نخبگان زنجان